Kaplanens styrelse träffades för möte 12/6.
Statusbedömning av värmeledningsrör. Vi kommer att genomföra en statusbedömning av värmeledningsrör och värmecentral. Vår entreprenör behöver få tillträde till sammanlagt 11 lägenheter för att titta på värmeledningar och element. De berörda lägenhetsinnehavarna kommer att få ytterligare information om vad som gäller.
Bastun. Bastun är lagad och dörren försedd med ett nytt lås. För de som önskar använda den går det nu att kvittera ut en personlig nyckel till en kostnad av 200kr. Bastun bokas som vanligt på bokningslistan. Regler för användning finns på hemsidan. Intresseanmälan mailas till styrelsen.
Felanmälan och jour. I vårt avtal med HSB ingår felanmälan och Jour. Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller fastigheten ska du göra en felanmälan. Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet och då själv för kostnad för felanmälan och jour. Mer information om vad som gäller finns i stadgarna.
Felanmäl digitalt i Mitt HSB. Logga in på hsb.se/malmo med BankID. Jour gäller akuta ärenden dygnet runt. Ring 010-442 30 00, välj 1.
Andrahandsuthyrning. Med anledning av att det förekommer en hel del andrahandsuthyrningar och att många inte har kännedom om de regler som gäller för detta kommer styrelsen dela ut informationsblad om grundläggande regler och hantering av andrahandsuthyrningar. För att hyra ut din bostadsrätt på lagligt sätt måste styrelsens godkännande inhämtas.
Brf Kaplanens hemsida. På vår hemsida finns svar på de flesta frågor som rör boendet i vår förening: kaplanenmalmo.se
Styrelsen önskar alla medlemmar en Glad Sommar!